Sinnerup har været en livsstilsbutik, lige siden den første butik åbnede 1971 i Holstebro. “Det har været en konstant rejse, hvor vores koncept løbende er blevet justeret og tilpasset tidens krav. Allerede efter åbningen kom der gradvist flere klassiske brands til, ligesom mængden af egne varer også udviklede sig. Der er sket rigtig meget over de næsten 50 år, hvor Sinnerup har eksisteret,” forklarer Lars Sinnerup, der har fulgt butikken fra begyndelsen.
For 2 år siden tog Sinnerup en vigtig beslutning og begyndte mere målrettet at se sig selv som et brand. Det har ført mange ting med sig. Både i produktudviklingen og i forhold til butikkernes layout, og hvad der kræves af dem. Sinnerup har i dag et brand på vareniveau, der udvikler sig dynamisk og bliver efterspurgt globalt.
Som vinder af Designbaseprisen i 2019 og 2020 er Sinnerup Aarhus nomineret til den internationale konkurrence Gia, Global Innovation Awards, i Chicago, hvor Sinnerup skal være fanebærer og kæmpe med de andre nationale vindere om at blive verdens mest innovative og kreative detailbutik.