Handelsbetingelser

Herunder kan du læse om dine lovmæssige rettigheder samt de særlige betingelser, som vi tilbyder.
Vi har valgt at samle alle tekster på én side, så du kan printe dem samlet ud.

- INDLEDNING

- BESTILLING OG BETALING

- KVITTERING FOR MODTAGELSE AF BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTELSE

- PRISER

- LEVERING

- 30 DAGES FORTRYDELSESRET

- RETURNERING

- REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN

- PERSONDATAPOLITIK

- DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER

- VORES FYSISKE BUTIKKER

Indledning

www.sinnerup.dk ejes og drives af Sinnerup ApS, CVR.nr. 67 43 06 11 og drives fra:

Sinnerup
Sankt Clemens Torv 10
8000 Århus C
Tlf.nr. 36965252 i tidsrummet kl 10-15
E-mail: web@sinnerup.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.sinnerup.dk til levering i Danmark,
dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Bestilling og betaling

www.sinnerup.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske,
at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.sinnerup.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort,
som vi kan acceptere. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer,
hvis du har din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

På Sinnerup.dk kan der betales med:

- MobilePay
- Dankort
- Visa Dankort
- Visa Electron
- Viabill
- Anyday
- Forbrugsforeningens-betalingskort
- MasterCard, Visa, Maestro, JBS, Diners og American Express

Der tages IKKE gebyr ved betaling på Sinnerup.dk. Beløbet hæves først når varen afsendes.

Gavekort købt i vores fysiske butikker kan ikke anvendes på webshoppen.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet
rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for de valgte varer.

Eventuelt ekstra betalinger for eksempel fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til at betale.

Når du er klar til at bestille, og indkøbskurven ser ud som den skal, vælger du leveringsform og klikker på "næste",
hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., læser handelsbetingelserne før du vælger betalingsform.

Du kan ændre i din indkøbskurv helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykker på "betaling".


Anyday:
Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/s...

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at kontakte os på:
web@sinnerup.dk eller telefon +45 36 96 52 52.

Alle priser er inkl. 25% moms og er i danske kroner. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

OBS! Der tages forbehold for tastefejl/prisfejl samt tekniske lagerfejl i form af udsolgte varer.

Kvittering for modtagelser af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling pr. e-mail.
Der er imidlertid først indgået en købsaftale, når du modtager en ordrebekræftelse fra os.

Vi tager forbehold for udsolgte varer.

Markedsføringspriser

Der tages forbehold for tastefejl/prisfejl samt udsolgte varer i vores fysiske og online markedsføring.
Endvidere tages der forbehold for forkerte oplyste priser på annoncesider på nettet. Annonce sider skraber vores produkt-priser med forsinkelser og kan derfor ikke altid være retvisende. Priser på produktskilte i butikker og på sinnerup.dk vil til gengæld altid være retvisende og gældene. Eksempler på annencesider: Pricerunner og affilliate bannere samt sociale medier såsom Facebook, Instagram mv.

Forkerte priser i annoncer.
Priser og andre oplysninger i annoncer er ikke bindende. Det betyder, at du kan se et tilbud på en vare i en tilbudsavis eller på en annonceside på nettet, men at det senere viser sig, at varen er dyrere end annonceret. Hvis du møder en fejl / forkert pris i en trykt annonce, annoncesider eller tilbudsavis, vil den forkerte pris ikke være bindende. jf. Forbrug.dk

Eksempel på forhold der taler for, at du som kunde burde have indset, at der var tale om en prisfejl; Der er oplyst korrekt pris om varen andre steder på eks. webshoppen, som du som kunde kan have set. jf. Dansk Erhverv.

Gavekort undtaget fra kampagner

Gavekort; både de fysiske gavekort i vores butikker samt online digitale gavekort, kan ikke købes til kampagnepriser. Gavekort er undtaget alle vores kampagner og vil/må ikke købes til nedsat pris.

Kampagnepriser

Hvis du har foretaget en ordre inden eller efter en kampagne eks. Black Friday, kan du ikke få differencen på din ordre og den nye kampagnepris direkte retur. Du har dog mulighed for selv at returnere din vare og genbestille ordren på ny inden for den pågældende kampagneperiode. Det vil sige, at du selv skal returnere en vare og købe den igen, for at få den pågældende rabat.

Levering af møbler

Bemærk, modtager vi din pakke/ordre retur fordi postvæsnet ikke har kunne finde din adressen grundet fejl-information f.eks. forkert oplyst adresse, navn og/eller postnummer - hæfter du selv for fragtomkostningerne for at ordren sendes på ny til dig.

Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Såfremt du nægter at modtage varen fra postvæsnet, eller ikke henter den rettidigt,
vil den blive sendt retur til os og returfragtomkostningerne vil blive fratrukket det krediterede beløb.

Hvis du både har bestilt noget boligtilbehør/modetøj/småmøbler OG et møbel (eks. sofa, bord, stol, skab etc.) - da vil din ordre blive sendt fra 2 lagre. Vores møbel-lager og vores webshop-lager. Derfor kan du opleve at du kun har modtaget dele af din ordre. Derfor kan det ske at du modtager den ene del af din ordre først på dagen, og modtager den sidste del sidst på dagen, eller dagen efter. Giv det derfor gerne 1 hverdag mere.
Har du herefter endnu ikke modtaget hele din ordre, eller har spørgsmål, er du naturligvis velkommen til at kontakte os.

MØBLER - Levering til kantsten til privat- eller erhvervsadresse

Leveringstid 1-4 hverdage (fra 49 kr. Prisen afhænger af den samlede ordrestørrelse).
Køb dit nye møbel i dag og få det leveret direkte til din privatadresse eller til erhvervsadresse. Du har mulighed for at vælge levering til kantsten eller levering med indbæring.

Når du lægger dit møbel i indkøbskurven, kan du vælge hvilken type levering, du ønsker. Du indtaster herefter din adresse oplysninger i næste step (step 2 “Levering”). Ønsker du at få dit møbel leveret til eks. din arbejdsplads/erhvervsadresse, skal du huske at markere "Leveringsadressen er forskellig fra faktureringsadressen", når du bestiller. Herefter indtaster du den erhvervsadresse, som dit møbel skal leveres til. Husk ligeledes at anføre firmanavn + dit eget navn som kontaktperson.

Når du har bestilt dit møbel, vil du indenfor 2 hverdage blive kontaktet af Bring pr. SMS, hvor du vil blive tilbudt første ledige leveringstidspunkt. Hvis tidspunktet ikke passer dig så godt, vil du blive oplyst et telefonnummer, hvorpå du kan aftale en anden levering.

Levering kan som standard ske i hverdage i tidsintervallerne: 9-13, 11-15, 13-17, 15-19 og 17-21. Det er muligt at få levering om lørdagen i byerne Aarhus, Odense og København.

Vi kan desværre ikke på forhånd garantere, at alle tidsintervallerne er ledige hver dag i hele landet, da der er en begrænset mængde leveringer om dagen.
Hvis du bestiller andre varer udover et møbel, vil du få leveret to separate leveringer.

Når du har gennemført købet, modtager du en ordrebekræftelse. Derefter modtager du en mail direkte fra Bring med et “track&trace nummer”, så du kan følge din ordre. Vi leverer møbler indenfor 1-3 hverdage. Du vil blive kontaktet 1 time før levering, da det er vigtigt du er hjemme i det aftalte tidsrum.
Hvis varerne må afleveres selvom, du ikke er hjemme, skal du vælge en kantstenslevering. Venligst noter hvor på grunden, vi må stille dine varer i kommentarfeltet ved ordreafgivelse. Dette er for egen risiko.

MØBLER - Levering med indbæring til privat- eller erhvervsadresse

Leveringstid 1-4 hverdage (fra 249 kr. Prisen afhænger af den samlede ordrestørrelse).
Du har mulighed for at få bragt dit nye Sinnerup møbel helt ind i stuen. Du vil 1 time inden levering blive ringet op. Hvis der skulle være forhindringer i forbindelse med leveringen, eksempelvis i form af en svær fremkommelig vej, elevator, trappe, port kode el.lign., beder vi dig gøre opmærksom på det ved at skrive det i en kommentar til din ordre.
OBS! Det er din opgave at sørge for at bring kan bære din ordre ind. Kan bring ikke komme til, er de nødsaget til at tage ordren med igen, eller lade den stå ved kantsten - alt efter hvad du ønsker.

Vi har lovet at gøre dig opmærksom på, at chaufførerne ikke må tage deres fodtøjet af pga. arbejdsmiljø regler, så særligt på regnfulde dage, anbefaler vi du dækker dit gulvet til.

Vi pakker desværre ikke varen ud for dig og afskaffer heller ikke emballagen.

Det er vigtigt, at du er hjemme i det tidsrum, du har valgt levering af dine varer. Hvis du ikke er hjemme, når fragtmanden kommer, skal du betale for, at vi leverer dine varer igen.

Husk du kan vælge kantstenslevering, hvis din ordre må leveres udenfor selvom du ikke er hjemme.  

30 dages fortrydelsesret

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os - mod fremvisning af kvittering/bon/faktura.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse,
når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives, enten ved at udfylde vores RETURFORMULAR, eller per mail til:  web@sinnerup.dk, eller telefon:  +45 36 96 52 52 i tiden mandag - fredag kl. 12-16. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på,
at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.


Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, uden du inden dette sker har givet os tydelig meddelelse om dette.




Returnering

Hvis du ønsker at fortryde købet, skal varen tilbageleveres (inden for 30 dage) til enten webshoppens adresse;

Sinnerup
Clemensbro 2
8000 Århus C


eller i en hvilken som helst fysisk Sinnerup butik mod fremvisning af kvittering/bon/faktura.

Tilbagelevering af varer købt på www.sinnerup.dk kan kun returneres til ovenstående adresse eller i en af vores fysiske butikker mod fremvisning af kvittering/bon/faktura.

Ønskes varerne returneret står du selv for betaling af returfragten. Beløbet for returfragten trækkes fra samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du eksempelvis betalt med betalingskort, trækkes beløbet på det betalingskort, du brugte ved købet af den/de varer, som du ønsker at returnere.

Bemærk: Du bedes pakke varen forsvarligt ind når du returnere og må IKKE sætte returlabel direkte på originalemballagen.


SEND DIN ORDRE RETUR MED POSTEN » GÅ TIL RETUR FORMULAR HER

Returnering i fysiske butikker

Retunerer du i vores fysiske butikker skal du kunne fremvise kvittering/bon/faktura, hvis du ønsker penge retur. Er der tale om byttemærke på produktet, og du ønsker at returnere den, men ikke kan fremvise kvittering/bon/faktura vil du motage et til-gode-bevis eller du kan vælge at byttevaren til en eller flere af samme værdi.

Returnering af møbler


Dine retur muligheder

Der ydes 30 dages returret på møbler fra den dato du modtager varen mod fremvisning af kvittering/bon/faktura.

1) Returneringen skal ske til et af vores 2 lagre:

Sinnerup Virklund
Nyhøjvej 7-9, Virklund
8600 Silkeborg

Sinnerup Harrislee (ved den dansk/tyske grænse)
Gewerbehof 7-9
24955 Harrislee

2) eller vi kan aftale en afhentning af dit møbel hos dig (via Bring).

Ønsker du at vi skal aftale en afhentning af dit møbel, kontakt os da på mail; web@sinnerup.dk. Angiv dit ordrenummer i mailen.

Som kunde hæfter du selv for fragtomkostninger fra dit hjem til Sinnerup. Pris for afhentning vil være den samme som prisen for levering af møblet. OBS! Har du modtaget dit møbel i forbindelse med en "gratis fragt"-kampagne, vil du stadig skulle betale retur fragten, som det ville have kostet at få den leveret uden for vores "gratis fragt"-kampagne.


OBS. Du skal være yderst forsigtig, når du samler eller adskiller dine møbler.
Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, vil evt. skade/slid på produktet betyde en værdiforringelse
af varen, og kan medføre at du kun får en mindre del eller intet af købesummen retur.


Undtaget for returretten er dog:
-          Specialbestilte møbler
-          Møbler købt som beset til nedsat pris.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varen,
indtil vi modtager denne. Gem derfor postkvittering, samt evt. track&trace nummer.

Bemærk
Såfremt du nægter at modtage varen, eller ikke henter den rettidigt,
vil den blive sendt retur til os og returfragtomkostningerne vil blive fratrukket det krediterede beløb.


Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt os for varen ved købet.
(se "bemærk" nedenfor) Beløbet bliver overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.
Har du eksempelvis betalt med kort, tilbageføres beløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker hvis varens værdi er forringet, fordi:

- Du har ikke returneret varen i original emballage.

- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.

- Du har håndteret varen på en anden måde end den var tiltænkt.

Retur fra Pakkeshop

Har du bestilt din ordre til afhentning i pakkeshop og IKKE får afhentet din ordre inden for fristen (7-14 dage), hæfter du selv for returfragten. Så snart din ordre lander retur hos os, vil du modtage dine penge retur på din konto dog minus fragt samt returfragt, inden for 5 hverdage.

Reklamation - hvis der er noget galt med varen

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder at du enten kan få en mangelfuld vare repareret,
ombyttet, pengene tilbage (i tilfælde af at varen returneres til sælger) eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug
af produktet eller anden skadevoldende adfærd.

2 års reklamationsret

Reklamationsret hos Sinnerup:

Vi hos Sinnerup ønsker at sikre, at vores kunder altid føler sig trygge ved deres køb hos os. Dette betyder, at hvis du oplever problemer med et produkt købt hos os inden for to år efter købsdatoen, er du berettiget til at reklamere over eventuelle mangler eller fejl.

Vi stræber altid efter at sikre, at vores varer lever op til de høje standarder, vi sætter for vores sortiment. Hvis du mod forventning skulle støde på problemer med et produkt, bedes du kontakte vores kundeservice, så vi kan hjælpe dig med at løse situationen bedst muligt.

Bemærk venligst, at reklamationsretten dækker produktionsfejl og mangler, men ikke almindeligt slid, forkert brug eller skader forårsaget af uhensigtsmæssig behandling af produktet.

Vi værdsætter dit køb hos Sinnerup og stræber altid efter at sikre din tilfredshed med vores produkter og service.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os.
I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen
efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til kr. 500,- for undersøgelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varen
indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt track&trace nummer.

Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til web@sinnerup.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning:
Du kan indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus
En af betingelserne er, at du skal have rettet henvendelse til den erhvervsdrivende, inden du går videre med sagen.


Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant,
hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Persondatapolitik

Når du handler via Sinnerup.dk´s hjemmeside, skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og
e-mailadresse. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven.
Dine oplysninger vil ikke blive solgt eller videregivet til tredjemand. Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt, 
og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

Alle informationer, som du overdrager til Sinnerup.dk, bliver modtaget ukrypteret, mens selve den elektroniske handel
krypteres symmetrisk med en 128 bits stærk kryptering. Sinnerup.dk er dataansvarlig, og vores databaseservere er låst
forsvarligt inde, teknisk sikret og i øvrigt beskyttet af moderne alarmsystemer. Sinnerup.dk opbevarer som foreskrevet
i Regnskabsloven registrerede oplysninger i 5 år ud over bogføringsåret, hvorefter de slettes.

Vores server registrer al trafik uden at registrere personlige oplysninger. Dette gøres for at vi kan optimere
vores web-service der, hvor brugen er størst.

LÆS ALT OM VORES PERSONDATAPOLITIK HER


Cookies
Ved at benytte www.sinnerup.dk bliver du spurgt om du accepterer, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din
computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren.
En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ved at acceptere brugen af Marketing Cookies, giver du accept til brugen af Facebook Advanced Matching. Det er med til at forbedre vores Facebook Ads attribuering og konverteringssporing. Vi indsamler og deler hashede informationer med Facebook (Meta) baseret på dit navn, telefon, e-mail og adresse. Denne information bruger Facebook efterfølgende til at identificere din profil, og derefter udarbejde målgrupper med lignende personer. Du kan til enhver tid fravælge marketing cookies via vores cookiepolitik ved ikonet nederst i venstre hjørne.


Lovvalg og værneting.
Køb af varer på www.sinnerup.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: 
- navn 
- adresse 
- telefonnummer 
- e-mail

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Sinnerup.com og opbevares i 5 år (grundet krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke,
således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles, og hvorfor. 

Indehaveren af Sinnerup har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Oplysningerne afgivet til Sinnerup.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Som registreret hos Sinnerup.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.
Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter 
persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Sinnerup.com via e-mail: web@sinnerup.dk.

Levering

Vi bruger Bring til at levere vores varer.
Hos Sinnerup tror vi ikke kun på billig og sikker levering -  det skal også være fleksibelt for vores kunder.
Derfor har vi forskellige leveringstyper, så du kan vælge netop det, som passer dig bedst:

Priserne på fragt (gælder IKKE Grønland, Færøerne, udlandet og møbler)

Leveret på erhvervsadresse kr. 49,-
Leveret på privatadresse kr. 49,-
Leveret i Pakkeshop kr. 29,- (Gratis ved køb over kr. 499,-)
Vi leverer indenfor 3-8 hverdage, hvis ikke andet er aftalt.

OBS! Transportfimaet Bring forbeholder sig retten til at aflevere din ordre til en anden pakkeshop, hvis din valgte pakkeshop er fyldt op.



Bemærk, modtager vi din pakke/ordre retur fordi postvæsnet ikke har kunne finde din adressen grundet fejl-information f.eks. forkert oplyst adresse, navn og/eller postnummer - hæfter du selv for fragtomkostningerne for at ordren sendes på ny til dig.

Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Såfremt du nægter at modtage varen fra postvæsnet, eller ikke henter den rettidigt,
vil den blive sendt retur til os og returfragtomkostningerne vil blive fratrukket det krediterede beløb.